Заблеяло ми агънце

Един от любителите на Борис Машалов помоли за текста на Заблеяло ми агънце. Ето го. А на този линк някой друг почитател на големия певец е качил песента и може да я чуете.

Заблеяло ми агънце
На тодорови кошари
Като му агне заблея
Цялото стадо разблея


Тодор на агне продума
Агънце байно рогато
Защо ми жално заблея
Та ми стадото разблея

Дал ни ти трева свилена,
или зупта не стига?
Агънце жално продума,
байно ле бачо Тодоре,
къде е мойта майчица?

Тодор на агне продума,
Агънце байно рогато
Таз сутрин рано в неделя
Дойдоха трима търговци
шьепа алтъни дадоха
Рогуша на тях продадох.

Агънце жално продума,
помниш ли байно Тодоре,
когато Тунджа придойде,
синджир мостове събори,
Твоето стадо шарено
Отвътре като остана

Ти покрай пряга ходеше,
жално си милно плачяше,
моята майка Рогуша,
тя ти стадото преведе.

Помниш ли какво обеща,
каква ти беше думата?
Рогата ще и позлатиш,
краката ще и посребриш.
Защо я байно продаде,
на тези върли касапи?

Тодор си жално нажали,
с меден си кавал засвири,
като си с кавал свиряши,
сълзи му кавал обливат.

One Response to Заблеяло ми агънце

  1. От Тракия по-хубава няма, майка съм на две прекрасни деца изпълнчващи народни песни.
    ЛАУРЕАТИ на много конкурси и фестивали в БЪЛГАРИЯ. Син на 11 години и дъщеря на 8 години. 2010 година синът ми стана лауреат на международен фестивал с песните на Борис Машалов, „Заблеяло ми агънце“ и „Засвирили за Дойне ле“, присъдена му бе и награда със златна статуетка. Силно ги подкрепям в тяхното бъдещо начинание защото тябва да се гордеем че сме българи и имаме с какво да се гордеем. на такива деца трябва да се дава шанс в техните начинания а нашата община нищо не е направила нищо само искат такси от които сумите са по 700 лв. Жалко!

    (редактирах коментарът за да е написан на кирилица)

Вашият коментар

